Tweety na temat @MinorMatematyka

Pomoce dla klasy

Szukaj na tym blogu lub wpisz post nr 1-535

5b

Temat: Wirujące wiatraki.

Podczas tej lekcji przygotujesz kolejną animację w Scratchu. Jej bohaterką będzie Helenka wędrująca przez miasto na peryferie. U celu jej wędrówki przy drodze gruntowej stoją dwa wiatraki, których skrzydła poruszają się pod wpływem wiatru.

Pracę zacznij od elementów tworzących animację - dwóch teł oraz duszków.
Tła:
- miasto
- droga
Duszki:
- Helenka

Obrazki przedstawiające miasto i peryferie oraz idącą dziewczynkę znajdziesz w bibliotece.
Wiatrak musisz narysować.

Zacznij swój projekt:
1. Wstaw tła i zmień ich nazwę na miasto i droga.
2. Wstaw duszka i zmień nazwę na Helenka.
3. Czas na wiatrak. Ponieważ skrzydła mają się kręcić wokół własnej osi, wiatrak musi być złożony z dwóch duszków: nieruchomej podstawy i poruszających się (odpowiednio oprogramowanych - skrypt) skrzydeł. Na koniec zaznacz wskaźnikiem wszystkie elementy duszka i wybierz grupuj.
4. Skrypty - trzeba zaplanować co ma się dziać ze scena i duszkami po kliknięciu zielonej flagi.
a) Na scenie widać miasto i Helenkę. Dziewczynka idzie. Gdy dociera do krawędzie ekranu, następuje zmiana tła. Helenka pojawia się z lewej strony sceny. Na scenie widać drogę, 2 wiatraki i Helenkę. Dziewczynka zatrzymuje się i ogląda poruszające się skrzydła 2 wiatraków.
b) Ułóż kolejne skrypty, w których określisz działanie poszczególnych elementów projektu.
Skrypty do projektu znajdziesz w podręczniku na stronie 98 i 99.
c) Przetestuj działanie skryptów przed oceną projektu. Sprawdź, czy wiatraki z poruszającymi się skrzydłami pokazują się tylko wtedy, gdy scena przedstawia drogę poza miastem.









Helenka


Wiatrak 


Skrzydła

 
Tła




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

WESPRZYJ BLOGA ZRZUTKĄ


Czytelniku, komentując nie każdy będzie mógł tu pisać co chce. 
Korzystanie z bloga oznacza akceptację Regulaminu.
Regulamin bloga
1. Myśl zanim coś napiszesz – zanim zechcesz skrytykować podane sposoby rozwiązania zadań zastanów się jak możesz z tego skorzystać. Niemniej niektóre wskazówki po Twojej modyfikacji mogą dobrze Ci służyć. Myśl samodzielnie.
2. Wskazówki mogą pomóc Ci zrozumieć matematykę.
3. Kopiując posty z bloga skorzystaj z przycisków udostępniania.
4. Wszystkie komentarze na blogu są moderowane przez autora bloga.
5. Korzystanie z bloga w całości jest nieodpłatne.