Temat: Wirujące wiatraki.
Podczas tej lekcji przygotujesz kolejną animację w Scratchu.
Jej bohaterką będzie Helenka wędrująca przez miasto na peryferie. U celu jej
wędrówki przy drodze gruntowej stoją dwa wiatraki, których skrzydła poruszają
się pod wpływem wiatru.
Pracę zacznij od elementów tworzących animację - dwóch teł
oraz duszków.
Tła:
- miasto
- droga
Duszki:
- Helenka
Obrazki przedstawiające miasto i peryferie oraz idącą
dziewczynkę znajdziesz w bibliotece.
Wiatrak musisz narysować.
Zacznij swój projekt:
1. Wstaw tła i zmień ich nazwę na miasto i droga.
2. Wstaw duszka i zmień nazwę na Helenka.
3. Czas na wiatrak. Ponieważ skrzydła mają się kręcić wokół własnej osi,
wiatrak musi być złożony z dwóch duszków: nieruchomej podstawy i poruszających
się (odpowiednio oprogramowanych - skrypt) skrzydeł. Na koniec zaznacz
wskaźnikiem wszystkie elementy duszka i wybierz grupuj.
4. Skrypty - trzeba zaplanować co ma się dziać ze scena i duszkami po
kliknięciu zielonej flagi.
a) Na scenie widać miasto i Helenkę. Dziewczynka idzie. Gdy dociera do
krawędzie ekranu, następuje zmiana tła. Helenka pojawia się z lewej strony
sceny. Na scenie widać drogę, 2 wiatraki i Helenkę. Dziewczynka zatrzymuje się
i ogląda poruszające się skrzydła 2 wiatraków.
b) Ułóż kolejne skrypty, w których określisz działanie poszczególnych elementów
projektu.
Skrypty do projektu znajdziesz w podręczniku na stronie 98 i 99.
c) Przetestuj działanie skryptów przed oceną projektu. Sprawdź, czy wiatraki z
poruszającymi się skrzydłami pokazują się tylko wtedy, gdy scena przedstawia
drogę poza miastem.
Helenka
Wiatrak
Skrzydła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz