Jak można zapamiętać kolejność wykonywania działań?
Matematyczny wierszyk i wizualizacja "na ludzika" w tym Wam pomoże.
lub
Post nr 514
Najpierw
matematyczny asie,
wykonuj działania w nawiasie
Potem
umyśle tęgi,
obliczaj pierwiastki i potęgi
Następnie
dziel i mnóż
dziel i mnóż
a
wynik tuż-tuż
Na
koniec
dodawaj i odejmuj
dodawaj i odejmuj
i
o wynik się nie przejmuj.
Post nr 514
Bardzo pomysłowe i poparte rysunkiem. Myślę, że uczniom taki przekaz zapadnie w pamięć.
OdpowiedzUsuńTeż bawiłam się kiedyś rymowankami matematycznymi, ale nie wpadłam na to, aby coś zilustrować.
Moje rymowanki dostępne są tu
http://maga.witrynaszkolna.pl/strona=wiersze
Bardzo ciekawy blog. Pozdrawiam.
Pozwoliłam sobie tego ludzika zamieścić na swojej stronie (oczywiście z podaniem źródła) :-)
OdpowiedzUsuń