Tweety na temat @MinorMatematyka

Pomoce dla klasy

Szukaj na tym blogu lub wpisz post nr 1-538

O mnie


Robert Karolewski - właściciel i jedyny autor bloga matematycznego Minor.
Ukończyłem studia na kierunku: 
- ekonomia,
- matematyka dla nauczycieli,
- informatyka dla nauczycieli,
- przygotowanie pedagogiczne,
- zarządzanie i marketing.



  Jestem nauczycielem mianowanym:
- w trakcie awansu,
- wychowawcą,
- egzaminatorem Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.
Uczę matematyki i informatyki w szkole w Poznaniu.

Cokolwiek robisz, rób to na 100%.
























Kanał bloga


Matematyka zawsze była moim ulubionym przedmiotem i z czasem stała się moją pasją. Z przyjemnością chodziłem na lekcje, uważnie słuchałem nauczycieli, ale równie dużo czasu poświęcałem na samodzielną naukę. W matematyce, podobnie jak w muzyce, osiąga się piękne rezultaty dzięki ćwiczeniom. Często powtarza się, że "matematykę trzeba wyćwiczyć". Mimo to zawsze można trafić na zadania, z którymi wcześniej się nie spotkaliśmy, co stanowi ciekawe wyzwanie.

Moja przygoda z matematyką zaczęła się od książek, które często prowadziły mnie do nietypowych, interesujących rozwiązań. Ucząc matematyki, sam również się uczę. Wypracowałem skuteczne metody zapamiętywania zagadnień matematycznych, łącząc je z łatwymi do zapamiętania skojarzeniami. Przykładem mogą być wizualne notatki (tzw. sketchnotki) czy obrazowe porównania, które pomagają utrwalić wiedzę, np. kojarzenie "mądrej głowy" z konkretnymi wzorami.

Matematyki trzeba uczyć się także poprzez zrozumienie definicji i wzorów. Jednak najważniejsze jest umiejętne wykorzystywanie matematyki w życiu codziennym. Często uczniowie pytają: "Po co nam to? Do czego to się przyda?". Odpowiedź tkwi w jej praktyczności – matematyka opiera się na wynikach, które można zweryfikować poprzez treść zadania (tzw. metoda sprawdzania). Wiele zagadnień matematycznych rozwiązuje się według określonych schematów, które warto poznać i opanować.

Na moich lekcjach stosuję także origami matematyczne. Jest to metoda, która sprawia uczniom wiele satysfakcji, ponieważ pozwala im tworzyć różne konstrukcje bez użycia kleju, rozwijając przy tym wyobraźnię i umiejętności manualne.

 
 
 


Korzystam także z dynamicznych apletów GeoGebry, które pełnią rolę naszego matematycznego laboratorium. Prowadzę zajęcia pozalekcyjne z programowania w GeoGebrze, dostosowując je do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijając ich zainteresowania w zakresie matematyki i informatyki.


Bawi i uczy – takie lekcje uczniowie uwielbiają. Dlatego przygotowałem różne gry matematyczne z wykorzystaniem TIK, które udostępniam na blogu. Są one dostępne zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli jako pomoc dydaktyczna na lekcje. 
Matematykę można pokazać ciekawie i może być fascynująca - tak opisuje Librus Portal tutaj moje pomysły na zorganizowanie niestandardowej lekcji.

W artykule "Efektywne metody nauczania matematyki dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem TIK" na stronie 11 jako  inne, godne polecenia miejsca w sieci z materiałami do nauczania matematyki został wpisany mój blog, a także na stronie 24 przykład kartki matematycznej zaczerpnięty z mojego bloga

Matematyka - motto.



















Byłem również związany z branżą hotelarską [hotel z 200 miejscami noclegowymi], co dostarczyło mi cennego doświadczenia. W tym czasie ukończyłem liczne szkolenia i kursy oraz zdobyłem kilka certyfikatów. Na szczególną uwagę zasługują dwa certyfikaty, które otrzymałem podczas staży we Włoszech i Turcji:

Certyfikaty



Nie odkładaj podróży, odkładaj na podróże.
Nie byłem wszędzie, ale mam to zaznaczone na mapie poza Polską. 


Świat wokół nas oczami matematyka.
Na Instagramie i TikToku publikuję zdjęcia i filmy z ciekawych miejsc, które odwiedziłem, i pokazuję, jak matematyka przejawia się w życiu codziennym. Zastanawiacie się pewnie: #pocomito, #pocomitobyło, #nacomitopotrzebne. Jeśli tak, koniecznie obserwuj mój profil!




Podążaj za swoją pasją, a sukces podąży za Tobą!

Blog został stworzony zarówno dla osób, które lubią matematykę, jak i dla tych, którzy chcą nauczyć się jej w sposób prosty i zrozumiały. Dzięki wykorzystaniu portali społecznościowych każdy Czytelnik ma możliwość rozwiązania zadań i opublikowania odpowiedzi – w formie komentarza, grafiki lub innej – zarówno na blogu, jak i w moich społecznościach. Blog dzieli się ciekawymi zadaniami wraz z pełnymi rozwiązaniami, inspirując i pokazując matematykę światu.


Moje społeczności matematyczne to:
- Społeczność ВКонтакте 
- Społeczność Facebook
- Społeczność Twitter
- Społeczność Pinterest 

Społeczność Instagram  


Posty na blogu można także śledzić w formie tablicy korkowej z pinami na Pinterest, co ułatwia nawigację i komunikację między treściami. Każdy pin umożliwia szybkie przejście do pełnego wpisu na blogu po zalogowaniu się.






O blogu:
> 500 postów
> 8 h przeglądania (założenie 1 minuta na post)  
> 2,2 tys. zdjęć  


Do motywowania uczniów do nauki i podejmowania dodatkowych wyzwań edukacyjnych wykorzystuję różne kanały komunikacji.

Czy domyślacie się, jaką liczbę mam na myśli?
Podpowiedź znajdziecie w mojej bibliotece – książek wystarczyło, by ją zasugerować.
P. S. Mój matematyczny świat...
Moja prywatna biblioteka. 



























Tak, to liczba π (czytaj pi).
14 marca, to dzień liczby π. Data zapisana w Stanach Zjednoczonych 14 marca, to 3.14. Jest to jedyny kraj na świecie w którym zapisujemy datę w formacie miesiąc.dzień.rok.


Życie z pasją



Dziękuję za odwiedziny.
Zapraszam ponownie!





Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż – zapamiętam.
Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie.

Źródło: Anna Wojnar, Nowa era reklamy, „Alma Mater” nr 129, listopad 2010, s. 29.

lub

Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

Źródło: Konfucjusz.





Blog matematyczny Minor poleca:

dr hab. Szymon Wąsowicz, prof. ATH, Katedra Matematyki, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej więcej


 

2 komentarze:

WESPRZYJ BLOGA ZRZUTKĄ


Czytelniku, komentując nie każdy będzie mógł tu pisać co chce. 
Korzystanie z bloga oznacza akceptację Regulaminu.
Regulamin bloga
1. Myśl zanim coś napiszesz – zanim zechcesz skrytykować podane sposoby rozwiązania zadań zastanów się jak możesz z tego skorzystać. Niemniej niektóre wskazówki po Twojej modyfikacji mogą dobrze Ci służyć. Myśl samodzielnie.
2. Wskazówki mogą pomóc Ci zrozumieć matematykę.
3. Kopiując posty z bloga skorzystaj z przycisków udostępniania.
4. Wszystkie komentarze na blogu są moderowane przez autora bloga.
5. Korzystanie z bloga w całości jest nieodpłatne.