Tweety na temat @MinorMatematyka

Pomoce dla klasy

Szukaj na tym blogu lub wpisz post nr 1-535

O mnie

Witam wszystkich Czytelników na moim matematycznym blogu.
Robert Karolewski - właściciel i jedyny autor bloga matematycznego Minor. 

Ślesin - pochodzę
Poznań - mieszkam  

Z wykształcenia ekonomista, matematyk i informatyk z przygotowaniem pedagogicznym. 

  Jestem nauczycielem w trakcie awansu i wychowawcą.
Uczę matematyki i informatyki w szkole w Poznaniu.

Cokolwiek robisz, rób to na 100%.
























Kanał bloga

Kanał w trakcie rozwoju - planowany.


Tak się składa, że nasz umysł należy cały czas ćwiczyć. Tak samo mogę napisać, że ciągle doskonalę swoje posty na blogu jednocześnie ucząc się od moich Czytelników. Bardzo to cenię. Wasze zaangażowanie jest dla mnie bardzo pomocne. 
Szkolenia, kursy, szkolenia i jeszcze raz kursy bo uczymy się całe życie i od siebie nawzajem. 


Matematyka w szkole była moim ulubionym przedmiotem i stała się pasją. Z przyjemnością chodziłem na lekcje, uważałem jak tłumaczyli nauczyciele, ale również sporo czasu na naukę poświęcałem sam. W matematyce jak w muzyce, pięknie gram bo ćwiczę lub mówi się, że matematykę trzeba wyćwiczyć. Jednak zawsze trafimy na zadania, których nigdy wcześniej nie rozwiązywaliśmy. 
Zaczynałem naukę matematyki z książek dochodząc niejednokrotnie do ciekawych przeze mnie rozwiązań. Ucząc matematyki też się uczysz. Wypracowałem sposoby zapamiętywania zagadnień matematycznych w taki sposób, żeby niektóre kojarzyły się z czymś, co łatwo jest zapamiętać, które utrwalają się w pamięci np. w połączeniu z człowiekiem mądra głowa lub sketchnotki (notatki wizualne) usprawniają zapamiętywanie. 
Matematyki należy nauczyć się także z definicji i wzorów. Ważne, żeby matematykę dobrze umieć wykorzystać w życiu codziennym. Uczniowie na lekcji pytają "do czego im się to w życiu przyda, po co im to".
Matematyka bazuje na wynikach, które można sprawdzić z treścią zadania tzw. metoda sprawdzania. Spora część zagadnień matematycznych jest rozwiązywana schematami, które musimy poznać.
Na lekcjach stosuję origami matematyczne. Sprawia satysfakcję uczniom, że bez sklejania mogą składać i tworzyć.  

 
 
 


Korzystam także z dynamicznych apletów GeoGebry. To nasze laboratorium matematyczne. Prowadzę zajęcia pozalekcyjne - programowanie z GeoGebrą. Uwzględniając indywidualne potrzeby i rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie matematyczno-informatycznym.

Bawi i uczy - takie lekcje uczniowie uwielbiają. Dlatego przygotowałem różne gry matematyczne z wykorzystaniem TIK, które są dostępne na blogu dla wszystkich w tym dla uczniów i jako pomoc do lekcji dla nauczycieli.  
Matematykę można pokazać ciekawie i może być fascynująca - tak opisuje Librus Portal tutaj moje pomysły na zorganizowanie niestandardowej lekcji.

W artykule "Efektywne metody nauczania matematyki dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem TIK" na stronie 11 jako  inne, godne polecenia miejsca w sieci z materiałami do nauczania matematyki został wpisany mój blog, a także na stronie 24 przykład kartki matematycznej zaczerpnięty z mojego bloga

Matematyka - motto.


Byłem związany także z branżą hotelarską [hotel z 200 miejscami noclegowymi], która dostarczyła mi wiele doświadczeń. Przez ten okres ukończyłem wiele szkoleń, kursów i otrzymałem certyfikaty. Na uwagę zasługują dwa certyfikaty, które otrzymałem realizując staż we Włoszech i Turcji:

Certyfikaty

Lubię podróżować. Odwiedzone kraje: 
1. Włochy (Follonica, Piza, Asyż, Florencja, Rzym, Watykan).
2. Niemcy (Berlin, Monachium).
3. Austria.
4. Francja (Paryż, Biscarrosse, Gontaud-de-Nogaret, Lourdes).
5. Hiszpania (Barcelona, Tossa de Mar, Calella).
6. Belgia.
7. Słowacja (Donovaly).
8. Węgry (Budapeszt).
9. Turcja (Stambuł, Fethiye, Pamukkale, Antalya).
10. Malta (Valetta, Qawra, Gozo, Buggiba, Birkirkara i inne).
11. Grecja - Kreta (Chania, Almyrida).


Świat wokół nas oczami matematyka. Na Instagramie publikuję zdjęcia z ciekawych miejsc, które zwiedziłem i opisuję wykorzystanie matematyki w życiu codziennym w połączeniu z tematami lekcji. Oczywiście ciekawi Was #pocomito #pocomitobyło #nacomitopotrzebne. Dlatego obserwuj mój profil. 



Podążaj za swoją pasją, a sukces będzie podążał za Tobą!
Z myślą o Czytelnikach lubiących matematykę i dla Czytelników, którzy chcą nauczyć się matematyki w sposób prosty i zrozumiały. Wykorzystując portale społecznościowe, każdy z Czytelników bloga ma możliwość rozwiązania zadania i opublikowania odpowiedzi na blogu w formie komentarza, graficznej lub innej, ale także i w moich społecznościach. Blog dzieli się ciekawymi zadaniami z pełnymi rozwiązaniami ze światem. 


Moje społeczności matematyczne to:
- Społeczność ВКонтакте 
- Społeczność Facebook
- Społeczność Twitter
- Społeczność Pinterest 

Społeczność Instagram  


Posty na blogu można również obserwować w formie tablicy korkowej z pinami na Pinterest, co bardzo ułatwia komunikację pomiędzy postami na blogu. Z każdego pina po zalogowaniu można przełączyć się na post bloga.

Mam nadzieję, że matematyczny świat, który prezentuję na blogu zainteresuje Ciebie Czytelniku. 


Blog matematyczny Minor - Matematyczny Świat


O blogu:
> 500 postów
> 8 h przeglądania (założenie 1 minuta na post)  
> 10 tys.  Czytelników
> 2,2 tys. zdjęć  
> 1 mln  osób w społecznościach

Wykorzystuje 5 mediów w społecznościach do motywowania uczniów do nauki i podejmowania dodatkowych wysiłków edukacyjnych.

Czy wiecie jaką liczbę mam na myśli? 
Starczyło mi książek, żeby podać małą podpowiedź.
P. S. Mój matematyczny świat...
Moja prywatna biblioteka. 



























Tak, to liczba π (czytaj pi).
14 marca, to dzień liczby π. Data zapisana w Stanach Zjednoczonych 14 marca, to 3.14. Jest to jedyny kraj na świecie w którym zapisujemy datę w formacie miesiąc.dzień.rok.


Życie z pasją
Źródło: Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego, arkusz dn. 21 kwietnia 2020 r. str. 12

Dziękuję za odwiedziny.
Zapraszam ponownie!

Pozdrawiam i zapraszam do obserwowania mojego bloga.


P. S.
Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż – zapamiętam.
Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie.

Źródło: Anna Wojnar, Nowa era reklamy, „Alma Mater” nr 129, listopad 2010, s. 29.

lub

Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

Źródło: Konfucjusz.





Blog matematyczny Minor poleca:

dr hab. Szymon Wąsowicz, prof. ATH, Katedra Matematyki, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej więcej


 

2 komentarze:

WESPRZYJ BLOGA ZRZUTKĄ


Czytelniku, miło kiedy komentujesz posty. Chętnie zapoznam się z Twoim sposobem  rozwiązania zadania. Aby ten blog stanowił dla Czytelników pewną wartość, nie mogę pozwolić, żeby każdy mógł tu pisać co tylko chce. Korzystanie z bloga oznacza akceptację Regulaminu.
Regulamin bloga
1. Myśl zanim coś napiszesz – zanim zechcesz skrytykować moje sposoby rozwiązania zadań zastanów się jak możesz z tego skorzystać. Jeszcze raz – nie twierdzę, że wszystko co napiszę będzie dla Ciebie pomocne. Niemniej niektóre wskazówki po Twojej modyfikacji mogą dobrze Ci służyć. Myśl samodzielnie.
2. Publikuję wskazówki, które mogą pomóc Ci zrozumieć jak można rozwiązywać zadania matematyczne.
3. W ramach kopiowania zdjęć z bloga skorzystaj z przycisków udostępniania dostępnych w postach na blogu.
4. Wszystkie komentarze na blogu są moderowane przez autora bloga.
5. Korzystanie z bloga w całości jest nieodpłatne.